Fjärde dagen – piggare och ny cirkelträning

Efter att ha vilat hela onsdagen kände jag mig mycket piggare. Kom till gymet och blev ivägskickad på min löprunda av ”chefen” innan min egen tränare hade kommit och det blev inte populärt. Jag hann springa halva sträckan innan han kom ifatt mig och då var han inte glad. Som straff fick jag springa extra långt och extra jobbiga intervaller och backsprinter. Men det gick ganska bra faktiskt. Totalt blev det 9km inklusive intervaller och backsprinter.

Klockan 11 var det dags för cirkelträning. Idag fick jag 5 stationer med olika övningar i. Jag skulle börja på 10 repetitioner och sedan gå ner till 1. Men först fick jag väga mig eftersom jag inte gjorde det i morse – ytterligare -0.5kg efter att ha druckit en si sådär 3 liter vatten…=) Övningarna jag fick göra var följande

Armhävningar
Stepup på bänk med 14 kiloshantlar i händerna
Situps med 5kg vikt
Boxning i luften med hantlar i händerna i 30 sekunder
BicepsCurls

Sjukt jobbigt men ganska roligt. När man kommit halvvägs och bara ska göra 5 stycken på varje övning så går det hur fort som helst.

Kvällen avslutades med ett gött Thaiboxningspass och därefter 40 minuters cardio på motionscykel.

Ikväll skippade vi fisken – istället åt vi en halv grillad kyckling med kokta grönsaker. MYCKET GODARE!

Comments

mood_bad
  • No comments yet.
  • chat
    Add a comment
    Kondition Sverige Logotyp Vit

    Kondition.se samlar alla Sveriges motionslopp och tävlingar inom löpning, cykel och triathlon. Hit vänder sig varje vecka tiotusentals besökare för att hitta sin nästa utmaning.

    Information

    • Om oss
    • Kontakta oss
    • Arrangörsinfo
    • Annonsera

    © Kondition.se - Utvecklat av Digitona AB