Andra dagen på sista veckan

tjej som tärnar sportig utomhus

Idag fick jag börja springa lite smått. Det blev en kort runda på 4 km utan några intervaller eller backsprinter. Kändes lite i foten eftersom huden är så öm men det gick ganska bra ändå. Dock får jag nog byta ut mina inlägg så att jag inte fortsätter få blåsor under fötterna.

Innan jag stack iväg på löpningen fick jag väga mig. Vågen visade 73.5 kg. Mycket gott resultat tycker jag!

Efter den korta löprundan körde jag ett kort styrkepass också på gymet. Det blev hundra tricepsrepetitioner med ökad vikt sedan förra gången. 100 benlyft liggandes på golvet för att träna magen. Dock tyckte min tränare att jag var för svag och att jag inte orkade lyfta benen så som straff fick jag en hantel i var näve och sen var det bara till att springa i backe. 10 sprinter med full fart uppåt skulle jag göra. 5 första med vikter i händer och de 5 sista utan. Herrejösses – andnöd fick jag också ! Det var riktigt jobbigt. Men ganska kul ändå.

Klockan 17 blev det en 4 km runda igen innan thaiboxningen. Var roligt att komma igång med den träningen igen. Körde på ganska bra och fick två tuffa ronder med en tränare. Hade gärna tagit någon extra men det finns tydligen inte utrymme för det då det är så få tränare. Nåja –

Kycklingen på kvällen smakade fantastiskt. Idag blev det med en nyttig och bastant sallad med morötter och vitkål och annat smaskigt!

Kommentarer

Kommentera

mood_bad
  • Inga recensioner ännu. Blir du den första?
  • chat
    Kommentera
    keyboard_arrow_up